torsdag 4 juni 2009

Morsdag!


I dag tänkte jag visa två kort som är gjorda till morsdag:0)

Det översta fick jag på morsdag, det är min 4-åriga dotter Linnéa som gjort det med lite hjälp av pappa! Hon har en låda full med papper där hon själv väljer vad hon vill använda, sedan väljer hon motiv och till sist dekorationer.
Vi hjälper henne med att klippa , skära och se till så att allt hamnar på cardstocken, annars gör hon det själv:0) Och naturligtvis är de underbara!!!!! Jag är överlycklig att hon äntligen har gjort ett till mig också:0)

Det andra kortet gjorde jag till min mamma! Stämpeln är en av de nyaste från hÄnglar och stÄnglar, hon är verkligen en favorit! Jag har målat med distresser på fotopapper. Mönsterpapper från Basic Greys Porcelain, underbara färgkombinationer, rosa och grönt är nog min favorit.
Hjärtat bakom är egentligen en kakservett som jag fått av Erica. Blommor är från prima och band och pärlfloss från mitt lager!

Today I´m showing you cards that are made for mothersday:0)

The one on top is mine! I got it from my 4 year old daughter Linnéa. She has made it herself with a little help from her dad. She has a box full of papers to choose from. First she picks the paper then the image and finally the decorations. We are helping her with the cutting and scissors and makes sure that everything ends up on the cardstock, the rest she does all by her self:0)
The are just wonderful and I´m so happy that I finally got one!!!!!

The other one I made for my mother! The stamp is one of the most resent from hÄnglar och stÄnglar, she is one of my favorites! I have coloured her with distress ink.
Papers from Basic Greys Porcelain, lovely colourcominations, pink and green is a favorite.
The heart behind the image is from Erica and is usually used under cookies.
Flowers from Prima and ribbon and floss from my stash!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, underbara kort till underbara mödrar! Linneás kort är väldigt fint, du ska vara mycket stolt över henne.

Ditt kort till din mamma är något av det finaste jag sett från dig på länge - fantastiskt.

Ha en bra kväll

//Malin

Alina sa...

Beautiful card, Therese, such a sweet image!
And you received a gorgeous one from your daughter, I can imagine how precious it is for you!
Hugs, Alina

Anonym sa...

What gorgeous cards Alina, your daughter's card is very special.
Love the sweet Hanglar image so much :-)
Have a great Sunday.
Hugs
Carole x

Suz sa...

Så sött! Hon har nog mammas ådra för skapande ser jag:0)Kortet du gjort är superfint. Varm kram till dig.