lördag 31 oktober 2009

En överraskning!

Det blir ett kort inlägg idag, men jag bara måste visa er vilken underbar överraskning som fanns i min postlåda i går! Min fantastiska vän Erica har skickat detta makalösa kort tillsammans med en present:0) Tusen tack vännen!!!

It´s only a short post today, but I just had to show you this wonderful surprice that I found in my mailbox yesterday! My fantastic friend Erica sent this beautiful card together with a gift:0)
Thank you soooo much my friend!!!

fredag 23 oktober 2009

Halloween.

Ja ett halloweenkort har jag gjort, är verkligen fan eller motståndare. Jag köpte denna stämpel i fjol för att använda till påskkort men nu när jag har sett alla kort hos er blev jag sugen att försöka:0) Jag hade inga papper eller direkta dekorationer, men efter en djupdykning på flera olika ställen tycker jag att jag lyckats ändå!!
Tyvärr är kortet dåligt är ju inte direkt foto väder om kvällarna nu....... på dymoremsorna står det buuus eller godis och spökena är egentligen vita och svarta!

Well I had to make a halloween card, I have seen so many wonderful creations on your blogs.
I bought this stamp last year to use on easter cards but now I had to use it:0) I didn´t have any papers or decorations but after some digging in various places I think I managed quite well!!!
The foto isn´t so good but it is hard to take now when it´s so dark in the evening.

onsdag 14 oktober 2009

Ett snabbt inlägg....


blir det idag, har jobbat hela dagen så energin är ganska låg:0( Inte så mycket att säga om denna tändsticksask, papper från Maja design, blommor från YouDo och Prima, blad från en stans.
A short post today, I have worked all day and my energy is pretty low right now:0(
Nothing much to say about this matchbox, papers from maja design, flowers from YouDo and Prima, leaves made with a punch.

måndag 5 oktober 2009

Magnolia kort.


I fredags avtackade vi en kollega och jag passade på att göra detta kortet till henne!
Jag har maskat ihop Tilda med blommorna, målat med distresser och stansat med en Spellbindersdie. Papper är lemonade från Basic Grey, måste säga att det är mina favoritpapper blir så glad av färgerna:0) Texten är också från Magnolia, blommor, brads, band och floss från mina gömmor!

Last Friday a colleague of mine left us to start working in an other shop, so I made this card to her!
I have used Tilda and flowers from Magnolia, coloured with distress ink and used a Spellbindersdie. The papers are from Basic Greys Lemonade, have to say that it is my favourite papers at the moment, the colours make my so happy:0) The sentiment is also from Magnolia. Flowers, brads, ribbon and floss from my stash!

onsdag 23 september 2009

Sukkersött utfodring # 53

Denna veckans utmaning hos Sukkersött var att göra en "notebook" utan att använda BIAN så jag köpte ett färdigt och klädde det med papper!!! Tilda och blommor är målade med distresser, jag har varit sparsam med dekorationer för att man ska kunna stoppa det i en väska t.ex, utan att något trillar av.

This weeks challenge over at Sukkersött was to make a notebook without using a BIA, så I boughta book and covered it with paper!! Tilda and the flowers are coloured with distressink, I haven´t decorated it so much, so that it can be put in a handbag without something falls of!!

tisdag 15 september 2009

En ask


Här är en liten ask som jag gjort. Stommen är en pappask från Panduro, den har jag klätt med papper från Maja design. Blommor från YouDo och Prima. Spets från sybehörsaffären.
Bladen är en QK Rev. die. I mitten på de små blommorna sitter en halvpärla från Kaiser Craft.
I have altered a little box. The box is from Panduro and the papers from Maja design. Flowers from YouDo and Prima and lace. The leaves is a QK Rev die. In the middle of the small flowers I have used pearles from Kaiser Craft.
Tack för besöket, ha en bra dag!!!
Thanks for your visit, have a nice day!!!

måndag 7 september 2009

Anteckningsbok

Nu när jag har börjat jobba igen är det en väldig massa pyssel för att få alla tider att klaffa, så jag kände behovet av en anteckningsbok!
jag har länge önskat mig en BIA men tomten har aldrig kommit med en, men jag har fixat en bok ändå:0)
Som ni alla vet vid det här laget var jag ju hos Magnolia i somras och då kunde jag inte motstå denna sötnos!!! Jag har målat henne med distresser, papper från Autum leaves, ha ha insåg precis att det är samma papper som i förra inlägget ja ja ni får hålla tillgodo ändå;0)
Blommor och brads från gömmorna och blad med min fina stans!!

Now when I´m back working again I really need a notebook. I have wanted a BIA for a long time but santa has never given me one , but I made a book anyway:0)
As you allready know I visited Magnolia this summer and I couldn´t resist this gutie!!!!!! I have coloured her with distress ink, Papers from Autum leaves, hi hi just realised that it is the same paper as the one on the box in my last post. Well well I hope you can look at it again;0)
Flowers and brads from my stash and the leaves from my nice punch!!!!